Založ si blog

Dvanásť kvapiek v mori

Bol raz jeden žiak a ten sa spýtal Majstra: „Čo ma oddeľuje od pravdy?“

A majster povedal: „Nie si jediný, kto je oddelený od pravdy. Je veľa takých.“ A ďalej pokračoval: „Poviem ti dvanácť malých príbehov, ktoré ti budú pripadať ako veľmi jednoduché. Musíš ich ale prejsť veľakrát, a aj keď si budeš myslieť, že si ich pochopil, neprestávaj ich stále prechádzať. Rob to tak dlho, až nimi prenikneš, až sa z malých príbehov stanú veľké a z veľkých zase malé.“

 

Dvanácť príbehov

Prvý príbeh

Bola raz jedna kvapka v mori, ktorá tvrdila, že more nikdy neexistovalo. A rovnako je to aj s mnohými ľuďmi. Stoja uprostred Boha a tvrdia, že Boh nikdy neexistoval.

Druhý príbeh

„Chcem svoju slobodu,“ dožadovala sa jedna kvapka v mori a more ju vo svojej milosti vyzdvihlo na hladinu. „Chcem svoju slobodu,“ dožadovala sa zase kvapka. A slnko bolo plné milosti a vyzdvihlo ju do oblakov. „Chcem svoju slobodu,“ dožadovala sa stále kvapka. A oblaky boli dobrotivé – spustili ju zase dolu. A tak bola opäť v mori.

Tretí príbeh

Intelektuálna kvapka je intelektuálna kvapka vody, nie mora.

Štvrtý príbeh

„Všetky tieto kvapky v mori za nič nestoja,“ povedala kvapka v mori.

Piaty príbeh

„Niet pochýb, jednu vec už som spoznala. Som o niečo dôležitejšia ako more.“

Šiesty príbeh

„Asi sa nikdy nestretnem s morom,“ povzdychla si kvapka v mori.

Siedmy príbeh

„Ale, čo ma je po mori,“ povedala kvapka v mori.

Ôsmy príbeh

Jedna kvapka vody bojovala so svojim osudom. Napriek tomu, že bola uprostred mora, nechcela o mori nič vedieť.

Deviaty príbeh

Jedna kvapka v mori zvolala ostatné kvapky, aby mohli urobiť povstanie proti moru.

Desiaty príbeh

„Z titulu mojej moci,“ povedala kvapka druhej kvapke uprostred mora, „z titulu mojej moci si od tohto dňa vylúčená z mora.“

Jedenásty príbeh

„Ľúbim ťa,“ povedalo more kvapke vody. Ale kvapka more nepočula, pretože bola zaľúbená do inej kvapky.

Dvanásty príbeh

„Keby sa mi podarilo…“ uvažovala kvapka vody, „ak by som ľúbila každú kvapku, stala by som sa celým morom.“ A tak začala zahrňovať jednu kvapku za druhou láskou. Bola tam však jedna kvapka, ktorá jej raz veľmi ublížila. Spôsobila jej najväčšie utrpenie v živote. A tak jej napriek všetkej svojej láske nedokázala odpustiť. Len preto, že nezahrnula jednu jedinú kvapku do svojej lásky, len jedna jediná chýbala – nestalo sa z nej more.

Posledný príbeh

Bola raz jedna kvapka vody, ktorá hľadala ticho mora, diaľku mora a lásku. „Ty si ja,“ povedalo more, „a ja som ty.“ Otvorilo svoju náruč a prijalo kvapku. A to, čo patrilo moru, patrilo od tej chvíle aj kvapke. Stala sa tichom, stala sa diaľkou mora a jej hĺbka bola požehnaním pre tento svet.

 

„Buď si istý, žiak môj, more je plné odpustenia pre tých, ktorí ho milujú a prijme do seba tých, ktorí si to skutočne prajú.“ 
„Ale čo ak je taká kvapka vody veľmi špinavá? Čo potom?“ spýtal sa žiak. Vtedy sa majster z celého svojho srdca rozosmial a povedal:

„Žiadna kvapka nemôže byť taká špinavá , aby ju more nedokázalo očistiť.“


Nedá sa újsť

22.10.2012

Už dlhšiu dobu som uvažoval nad budúcnosťou. Čo ja vlastne budem robiť? Čo si ja úbohý zemepán len v tomto krutom svete počnem? Vždy som sa ale upokojil myšlienkou, že nejak bolo a nejak bude, poprípade som si zanôtil: „radšej zostaneme pri tej našej téme,že my mladí to hádam dáko prežijeme…“. Ja už ale dávno (ale zas nie až tak dávno:) nemám osemnásť. [...]

Najslabšie ohnivko

16.02.2012

Niet na svete reťaze, ktorá by nepodľahla vo svojom najslabšom mieste. Môžte ju sledovať, kontrolovať, dúfať v jej nezničiteľnosť, ale skôr či neskôr sa nájde sila, ktorá ju roztrhne a to práve v mieste jej najslabšieho ohnivka. Takouto pomyselnou reťazou je aj systém fungovania spoločnosti. Mladí nadávajú na socializmus (alebo ešte radšej na komunizmus), tí [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Preta-gati

Sufí Bajázíd o sebe hovorí: "Keď som bol mladý, zmýšľal som ako revolucionár a všetky moje modlitby k Bohu zneli: "Bože, daj mi silu zmeniť svet." Keď som sa blížil strednému veku a uvedomil som si, že polovica života mi ubehla, bez toho aby som zmenil jedinú dušu, zmenil som svoju modlitbu na: "Bože, daj mi tú milosť zmeniť všetkých tých, ktorí so mňou prichádzajú do styku. Iba moju rodinu a priateľov a budem spokojný." Teraz keď už je zo mňa starec a moje dni sú spočítané, moja modlitba znie: "Pane, daj mi milosť, aby som mohol zmeniť sám seba." Keby som sa takto modlil od samého začiatku, nepremárnil by som svoj život."

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5166x
Priemerná čítanosť článkov: 1722x

Autor blogu

Kategórie